27.3.10

Integratie

Ik ben laatst heel Canadees bezig geweest. Ik ben aan het studeren, moet namelijk weer een examen zien te halen. Dit keer gaat het over commercial real estate.

Ik had ineens een ingeving een paar dagen geleden en besloot om eens te gaan studeren in een coffee shop (nee...niet dezelfde coffee shop als in NL). Starbucks, 2nd Cup....dat soort tentjes. Een Noord Amerikaans fenomeen. Men kan hier echt niet zonder. Het is er altijd druk.....ook met mensen die er rustig zitten te lezen of op hun laptop aan het werk zijn (er is draadloos internet).

Ik voelde me echt een Canadees. "Ja...Ivar is weer een stapje verder richting volledige integratie"....dacht ik.

Dat moet ik nu de rest van de week dagelijks gaan doen aangezien de cursus zelf, met name de leraar, niet echt zinvol was. De beste man vertelde graag verhalen over hoe succesvol hij was.....en besteedde daarnaast 5 minuten per dag aan het boek. Dus....ik moet vanaf nul beginnen zeg maar. 500 bladzijden in één week is dan best veel. Zeker gezien het feit dat mijn normale werk gewoon doorgaat.

Pittig weekje dus....

Geen opmerkingen: