31.5.07

Wie maakt me los???

Ik heb het idee dat het nog erg ver weg is allemaal, maar ja...29 juni is mn laatste werkdag en 17 juli ben ik toch echt weg. Ik begin wel wat meer spanning in mezelf te voelen. Het is vooral mn omgeving die aan me duidelijk maakt dat het nog korte tijd is. Dank hiervoor, geeft me weer meer gevoel van realiteit.
Ben met een boel dingen bezig, belangrijkste op het moment is verkopen. Marktplaats rulez! Heb behoorlijk wat spullen op die site staan en de verkoop gaat redelijk. Ben me inmiddels wel bewust dat ik lang niet alles op deze manier kwijt zal raken, maar heb nog geen goede alternatieven verzonnen. Mocht iemand nog iets nodig hebben, please ask!
Inpakken van spullen die ik mee wil nemen ben ik ook al mee bezig. Dat is wel een lastige klus omdat ik heel kritisch moet zijn. Zoals de meeste mensen heb ik jaren spullen met me meegesleept die ik eigenlijk nooit gebruik, veel had ik al weggedaan toen ik naar Rotterdam ging maar nu moet ik nog kritischer zijn dan toen. Ik heb mezelf de limiet gegeven van 10 op te vullen dozen. Dat is nog best lastig aangezien de helft al vol gaat met kleding en boeken!

Als ik in Canada ben moet ik mn rijbewijs opnieuw halen, omwisselen kan niet. Gek genoeg kunnen Belgen en Duitsers dat wel! Ik zal dus aan de bak moeten. Als je geen goede score haalt kan je met een beperkte rijbevoegdheid komen te zitten waardoor je een bepaalde tijd altijd een ervaren iemand naast je moet hebben zitten. Dat dus nooit!!!
Om dit allemaal soepeler te laten verlopen heb ik onder meer een bewijs van de RDW nodig wat aangeeft hoe lang ik al rij. Dit heb ik nu weken geleden opgestuurd.....maar niks. Daar kan ik dus weer achteraan gaan.
Daarnaast heb ik ook een no-claim bewijs van de verzekering nodig om mn autoverzekering daar wat goedkoper te maken. Bij navraag bleek dat dit alleen kan als ik mn auto verkocht heb en ik de verzekering opgezegd heb. God knows why?! Nu word ik eigenlijk gedwongen mn auto op tijd te verkopen anders heb ik dat bewijs niet snel genoeg.

Toen ik laatst in Canada was heb ik een boek over makelaardij in Canada gekocht. Echt een boek wat bij de basis begint. Ben inmiddels op de helft en het is erg interessant. Op die manier bereid ik me al een beetje voor op de studie.

Twijfels zijn er genoeg, het is makkelijk om in negatieve dingen te gaan denken....
Maar ja...een ding staat vast....ik ga. Met wat voor emotie ik ga en hoe het me daar zal bevallen weet ik niet, maar ik ga in ieder geval de uitdaging aan.


Tot schrijfs....

1 opmerking:

Anoniem zei

Hee Ivar,

Wat een grote stap zeg! Maar je zal er ongetwijfeld goed over nagedacht hebben. Tijd voor nieuwe dingen in het leven is altijd goed voor de mens. Ik hoop dat je daar vindt wat je hier niet kon vinden.

Succes

Groetjes
Marisca Karsdoro