28.8.08

Water in m'n neus

Ben afgelopen weekend in de cottage van Tom en Sally geweest (dit zijn de mensen waar ik voor werk). 2,5 uur rijden ten noordoosten van Torono, aan het Stony Lake.
Erg mooie omgeving daar….midden in de bossen aan een meer….het kan slechter.
Ik vond wel dat het erg druk was daar, veel mensen in hun cottages….bootjes op het meer etc. Hun cottage is enorm. Hebben ze net laten bouwen…is nog niet helemaal klaar. Kan niet zeggen dat het de typische cottage sfeer heeft…..het is gewoon een villa aan het water. Wel mooi.

De reden dat ik daar was, was een team feestje. Vrijwel het hele team was er….hoewel gedurende de dag mensen naar huis gingen…ik ben blijven slapen.
We hebben een boottochtje gemaakt in een speedboat….360pk…gaat best vlotjes. Ijsje gegeten bij een winkeltje bij een ander meer.

Bij terugkomst werd me gevraagd of ik niet even wilde gaan waterskien. Mijn reactie was wat afwachtend, ik zag het niet zo zitten. Maar ja….na enig aandringen van Tom heb ik het toch maar gedaan.
Eerste problem was dat mijn maatje 47 nauwelijks in die ski te passen was. Tja…en daar lig je dan in het water…te wachten op het geweld wat komen gaat. Zo veel mogelijk geprobeerd om de aanwijzingen van Tom op te volgen…maar het was zo ontzettend moeilijk. Ik kreeg het niet voor elkaar om uit het water te komen. Na 6 pogingen en zes liter water in mijn neus vond ik het voldoende. Dit is niet mijn sport.

Zondag terug naar Toronto. Daar heb ik een NL familie ontmoet. Zij hebben 5 weken door Ontario getrokken om uit te vinden waar ze evt willen gaan wonen. Belinda ken ik toevallig van een taalcursus die we samen gedaan hebben in Den Haag. Nou heb ik Bas en de kids ook ontmoet, dat was erg leuk. We zijn samen gaan eten bij Milestones…dat was heerlijk. Erg veel gepraat over Canada….Nederland…problematiek in de Randstad. Het leuke daarvan is dat ik me er zo goed in kan verplaatsen. Mijn ideeen over NL kan ik met de meeste mensen niet delen….maar met hen wel. Soort van lotgenoten ;)

Rest van de week ben ik aan het werk geweest. Het schiet nog niet echt op met het aantal serieuze klanten waar ik mee aan de slag kan….maar ik heb er een paar en daar probeer ik het beste van te maken. De markt is wat ingezakt en de maand augustus is nooit een hardloper, da’s een beetje vervelend omdat ik graag meer te doen heb….en graag geld zou willen verdienen.

Spoedig zal ik wat foto’s van het weekend online zetten.

Geen opmerkingen: