22.8.09

Hulde aan Dennis

...ik bedoel natuurlijk niet zomaar een Dennis. Ik bedoel die Dennis die na een pass van 50 meter dat balletje even dood maakt. Hij heeft nogal wat losgemaakt in Engeland en waarschijnlijk ook daar buiten.

Zo was ik een paar weken geleden in een club. Ik liep het toilet in en daar waren een paar Engelsen ietwat dronken aan het praten over welke club uit Londen nou het beste was. Ik wilde me er even mee bemoeien en vroeg aan één van hen welke club dat dan was......"ARSENAL"...riep hij. Dus toen dacht ik "laat ik eens een naam roepen waarmee het vervolgens niet meer stuk kan!"....."BERGKAMP". De beste man begon gelijk met zijn been een beweging te maken alsof hij een balletje dood aan het maken was en voegde daaraan toe: "He is a fucking Dutchman.....but a great fucking Dutchman!"

Toen ik vervolgens zei dat ik ook een fucking Dutchman was kon het niet meer stuk. Alle vrienden werden erbij gehaald alsof ik Dennis zelf was. Het bleken toeristen te zijn. Lachend ben ik het toilet uitgelopen.

Een paar dagen later ben ik de wedstrijd Nederland-Engeland gaan kijken in een kroeg. Saaie wedstrijd met twee matige teams waarvan Engeland verdiende te winnen....naar mijn bescheiden mening. Maar, daar gaat het nu niet om. Er zaten in de kroeg behoorlijk wat Engelsen....het groepje Nederlandse supporters was duidelijk in de minderheid.

Toen was het moment daar........nee niet een goal....niet een vrije trap....nee....Dennis zat op de tribune en kwam in beeld. Dan gebeurd er iets moois. Bijna iedereen begint te klappen....de Engelsen meer dan de Nederlanders. Onvoorstelbaar respect krijgt deze fucking Dutchman. Dat is om trots op te zijn.

Bij thuiskomst nog maar even op YouTube gekeken hoe hij dat balletje van de Boer ook alweer dood maakte tegen de Argentijnen. Oh oh....wat een genot.

Hulde aan een fenomeen.

Geen opmerkingen: