11.2.08

Bevroren neus

Het is zondag en ik ben tot de avond niet buiten geweest. Vrijdag en zaterdag waren zware avonden...dus even rustig aan doen. Aan het einde van de middag gezwommen en daarna moest ik er toch echt uit om wat eten te kopen. Het was me al opgevallen dat het hard waaide buiten, maar had niet op de thermometer gekeken. Het was de laatste dagen redelijk mild, maar vanwege de wind deed ik toch maar een dikke trui aan en mn muts op. Nou....die laatste gedacht was een blessing in disguise! Ik deed mn neus naar buiten en wilde eigenlijk direct weer naar binnen. Als je voelt dat je neus van binnen bevriest op het moment dat je naar buiten loopt dan is er iets mis. Het was onmenselijk koud. Met mn handen op mn wangen liep ik door de straat, de wind deed intussen zn best om me zo veel mogelijk pijn te doen. Eenmaal thuisgekomen kon ik mn afhaalmaaltijd direct in de magnetron stoppen....want die was natuurlijk koud geworden in al dit geweld. Na even checken bleek er een gevoelstemperatuur van -31 graden te zijn. Een diepterecord voor mij. De rest van de avond ben ik maar binnen gebleven.

Qua werk begint het er een beetje op te lijken. Ik heb nu twee baantjes in makelaarsland en het lijkt er op dat er binnen een maand een 3e baantje bij komt. Ik heb met neef John gesproken en ik kan heel waarschijnlijk in een kas gaan werken in de weekenden. Tja...is heel wat anders...maar het doel heiligt de middelen. Dit kan ik een paar maanden doen terwijl ik mn baan als makelaar op poten probeer te zetten. Dat betekent wel zo'n 7 dagen in de week werken...het is niet anders. Hopelijk zal ik nog eens hard lachen om deze tijd met 3 baantjes, één administratie, één marketing en één in een kas!

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Ivar,
that's the spirit, working three jobs!! Heel knap, 't zal toch even flink aanpoten zijn. Maar goed, de echte American-dream (Canadian) hoort natuurlijk op deze wijze te beginnen.
Heel veel sterkte daar in de kou, heb jij trouwens wel eens gehoord van een neuswarmer? Laatst in Noorwegen gezien en wellicht het overwegen waard (-30????). Met zo'n ding ben je niet langer herkenbaar dus dat je voor lul loopt maakt dus ook niet veel uit ;-)
Anyway, take care Buddy,
Peter

Ivar zei

Lijkt me een leuk idee om een eigen bedrijf te beginnen in neuswarmers. Wellicht kan ik ze importeren....