2.2.08

Loekie

Ik word soms gek van de reclame op tv. Het is zo ontzettend veel! In gewone tv shows en films vind ik het niet zo erg, maar ik kijk in de ochtend graag naar het nieuws. Nou zijn er meerdere nieuwskanalen. Ik schakel tussen CBC, CTV, CP24, CityNews en CNN. Ik ben niet zo'n zappermaniac, maar de nieuwsshows geven me geen andere keus...ik moet wel. Hier heb ik twee redenen voor. Ten eerste de manier en het soort nieuws wat ze brengen. Het gaat vrijwel alleen maar over Canada en de US. Buiten dit gebied gebeurt er blijkbaar vrijwel nooit iets wat mensen hier zouden moeten weten. Daarbij besteden ze vaak een kwartier aan één onderwerp. Ik ben van de Metro generatie en wil graag snel en kort veel nieuws hebben. Als ik er meer over wil weten dan zoek ik dat wel uit.

Tweede reden om te zappen is de reclame. Op deze kanalen is er ongeveer per 5 minuten een reclameblok...je wordt er echt gek van. Wat nog erger is, is dat het ook nog vaak dezelfde reclames zijn. Dan ga je schakelen....andere nieuwskanaal...ook reclame....volgende....niet alleen reclame...maar zelfs dezelfde reclame. Om gek van te worden. Kwestie van wennen...want je ontkomt er toch niet aan. Het leuke van de reclame is wel dat er veel meer humor in zit dan in NL. Het lijkt wel het standaard uitgangspunt te zijn van iedere reclamecampagne....humor is de basis.

Het sneeuwt het hier weer lekker, ik blijf het leuk vinden. De Canadees blijft er intussen over zeuren. Paar foto's vanaf het dak van mn flat:


Sneeuw op het dakterras







Ben deze week begonnen met werken voor Ingrid. We zijn woensdag en donderdag naar een aantal open huizen geweest. Is erg leerzaam, je leert de verschillende soorten buurten en huizen kennen (bijvoorbeeld een Town house is een rijtjeshuis). Wel leuk om in huizen van 2 miljoen dollar rond te lopen. Voornamelijk oudere huizen met bloemetjes behang en roze badkamers. Je krijgt soms het gevoel in een soort Addams Family huis rond te lopen...je verdwaalt gemakkelijk.
Daarnaast zijn we begonnen met marketingactiviteiten. We willen de business van Ingrid uit gaan breiden. We hebben in een aantal buurten rondgereden om uit te vinden waar we ons op willen gaan richten. Nu is het een kwestie van reclame materiaal ontwerpen en vervolgens die buurten te gaan bombarderen. Het niet hebben van een auto begint langzaamaan een probleem te worden. Ik wil de distributie van het materiaal zelf doen om geld te besparen. Maar zonder auto is dat niet te doen. Daar moet ik op korte termijn een beslissing over nemen....het is natuurlijk puur een geldkwestie. Ik ga dit weekend even uitzoeken wat het allemaal kost qua verzekering etc.

Geen opmerkingen: