4.3.08

Hypotheek ellende

Het was vandaag 12 graden!!! Dat levert leuke situaties op. Mensen zijn hier ineens in een hele andere stemming...wat een weelde! De zomer komt er aan!! Mij boeit het weer wat minder dan de gemiddelde Canadees, zo lijkt het. Ik merk vooral op dat het vanavond aan het regenen is...beetje Hollands weertje. Maar...gelukkig gaat het morgen al weer sneeuwen....dus dan zijn we weer in de inmiddels bekende omstandigheden! :)

Vandaag was het begin van de 2e week studie. Ik begin me wat zorgen te maken. Het is erg lastig. Vooral om de terminologie. Veel dingen zijn voor mij zo onduidelijk. Het gaat nu vooral over het opzetten van koopcontracten met alle bijbehorende clausule's. Die clausule's omvatten erg veel....en het zijn er ook heel veel. Daarnaast hebben we te maken met de code of ethics, maw...doe je alles volgens de regels. Dat is een heel boekwerk. Hypotheken is nog zo'n lastig onderwerp...BTW is er nog eentje. Het examen is in essay stijl en je mag geen boeken of aantekeningen meenemen. Dat wordt echt een hel. Ik doe mn best...probeer actief te zijn in de klas en thuis redelijk bezig te zijn met huiswerk. Van te voren werd aangegeven dat dit het makkelijkste deel van de opleiding is. Maar dit werd gezegd door mensen die het examen open-boek hebben kunnen doen. Die hoefden dus niet al die regels, wetten en clausules uit hun hoofd te kennen. Toen ik dat laatst aan Ingrid voorlegde, gaf ze aan dat ze daar niet bij stil had gestaan....da's erg hoopvol.

Probeer het nog wel een beetje lollig te maken in de klas. Afgelopen week ben ik iedere dag met 3 klasgenoten uit gaan lunchen...dat is steeds erg gezellig. Vandaag zijn met 8 man in één auto (dat kan met een Infiniti QX56) uit gaan lunchen. Was erg leuk...er werd zelfs bier gedronken en we waren vervolgens te laat voor het begin van de les. Tsk Tsk...stelletje kleuters....maar wel leuk.

Ik heb vandaag contact proberen te krijgen met het ondertitel bedrijf...zonder succes. Morgen ga ik het nog een keer proberen, als er dan nog niets uitkomt dan ga ik kijken of ik bij het tuincentrum kan werken. Ik kan niet eeuwig wachten...er moet actie gaan komen.
Afgelopen zaterdag heb ik (ex)collega David helpen verhuizen. Ben blij dat hij geen flipperkasten heeft (zoals ik altijd). Toch was het zwaar en ik was totaal kapot aan het einde van de dag. Hij wilde mij er voor betalen...dat kwam mooi uit. Van dat geld heb ik weer mn OV kaart voor maart kunnen kopen.

Verder niet veel nieuws...ben vooral druk met de studie.

Geen opmerkingen: