17.3.08

Waslijst

Ik heb de afgelopen week wat foto's gemaakt om te laten zien hoe extreem de wisseling in het weer kan zijn. (klik op een foto voor een vergroting)


Zo was het een weekje geleden...sneeuwstorm...(vanaf balkon)


Nu is de zon gaan schijnen en ziet het er op straat zo uit...de sneeuw smelt...




Yonge street

Vervolgens ben ik naar Lake Ontario gegaan:





Klein veerbootje (wintertijd) naar Toronto Island






En dan kijk je achterom en zie je...een mega stad

Volgende foto's zijn van vandaag. Het was een prachtige, heldere dag. Heb ze genomen vanaf het dak van mijn flat.


Downtown en CN Tower


Het oosten van de stad en Lake Ontario aan de horizon

Ik heb het dit weekend rustig aan gedaan. Ben zaterdagavond uit geweest met Mark, naar een relaxte club met meerdere verdiepingen en muziek stijlen. Blijft toch apart om te zien hoe mensen anders zijn dan in NL. Mark en ik zijn ook heel verschillend, hij is erg makkelijk in het "praatjes aanknopen"...met vooral dames natuurlijk. Ik ben daar wat minder sterk in...en vind het eigenlijk op het moment ook nog niet zo belangrijk. Ik ga uit om het leuk te hebben...op wat voor manier dan ook, bij hem ligt de nadruk veel meer op dames....en daarmee is de kans ook veel groter dat je een vervelende avond hebt. Zoals hij zaterdagavond had...de dames werkte niet mee...dus vond hij het geen geslaagde avond. Ik heb 'm op een gegeven moment alleen gelaten met zijn aanhang en ben op een andere verdieping in mn eentje gaan dansen. Ik voelde me heerlijk en bemoeide me met niemand om me heen. Ik had zo een prima avond en hij uiteindelijk niet. Maar ja...zoals ik tegen hem zei:"that's the risk you are taking...but...then again...no risk...no pay".

Een verschil tussen dames hier en in NL is dat ze hier vaak moeilijk te benaderen en erg kieskeurig zijn. Het hebben van een 15 punten kwaliteiten waslijst waaraan iedere man minimaal moet voldoen om uberhaupt een praatje te kunnen maken...is erg normaal hier. Ik moet er hard om lachen en hou me er verre van. Dat is het leuke en het makkelijke als je totaal niet op zoek bent naar een relatie. Ik vind het alleen zo narrow minded....want op die manier zul je naar mijn mening alleen maar de verkeerde tegen komen. Maar goed...daar zal waarchijnlijk niet iedereen het mee eens zijn.

Er is geen werk op kantoor deze week. Beetje jammer, maar ik ga niet bij de pakken neer zitten. Ik ga een business plan voor mezelf schrijven. Dit wil ik als plan b hebben mochten dingen in makelaarsland niet gaan zoals ik zou willen. De bedoeling is dat ik met dit plan in mn eentje als makelaar aan het werk kan. Het geeft me daarnaast meer houvast en ideeen.

Deze week ga ik een afspraak maken met het tuincentrum waar ik evt een tijdje kan werken. Ik hoop dat het doorgaat. Het is geen leuk werk, maar het is even niet anders.

Morgen is het St. Patricks Day. Vriend Mark heeft me uitgenodigd om met een stel mensen wat te gaan drinken. Ben benieuwd hoe het zal zijn, in ieder geval anders dan in NL.

Geen opmerkingen: