19.3.08

Mc Brrrrrrr

St. Patricks Day viel wat tegen. Eén van de redenen was dat het op een maandag viel...is natuurlijk niet echt een geschikte avond om lam te worden. Ben met Mark naar een aantal kroegen geweest....sommige kon je door de drukte niet eens meer inkomen. Een aantal kroegen waren zo arrogant om 20 dollar entree te vragen. Daar zijn we hard lachend weggelopen.
Groen is de kleur van de dag...veel mensen liepen met hoeden, mutsen en knipperende groene Guiness speltjes door de stad. Best leuk...alleen was het veel beter geweest als het in het weekend was. Er schijnt op zondag een optocht geweest te zijn...die heb ik gemist...is weer een aantekening voor volgend jaar.

Aan het einde van de avond zijn we onze lichte teleurstelling weg gaan eten bij Mc Donald's. Dit was denk ik het slechtste McD 'restaurant' waar ik geweest ben. Mark had interesse in een Mc Rib...tijdelijke aanbieding. Dus hij vroeg aan de dame achter de counter of de Mc Rib lekker is. Haar antwoord was "ja, die is heerlijk". Ik had daar zo mijn vraagtekens bij...aangezien het hier een broodmagere dame afkomstig uit het verre oosten betrof. Dus...mijn vraag aan haar:"zo te zien eet je hier niet zo vaak". Haar antwoord:"Nee, eigenlijk nooit". Ik ben vervolgens maar niet verder doorgegaan over die "heerlijke Mc Rib".
Als straf kreeg ik een lauwe Quarter Pounder met een haar er op. Die heb ik maar even teruggebracht. Gelijk een kijkje in de keuken genomen...blijken ze helemaal geen haarnetje te dragen. Nogal logisch dat er een haar in mijn lauwe plastic burger zit. Dus...dat was de laatste keer in die McD's.

De pool competitie is opnieuw gestart, ik zit in een ander team. Is wel leuk om weer andere mensen beter te leren kennen. Het zijn behoorlijk goede spelers dus er is zelfs een kans dat we veel wedstrijden winnend af zullen sluiten. Gisteren was mn eerste avond en het was gezellig...leuke gasten...ondanks dat mijn leeftijd ongeveer 20 jaar onder de gemiddelde leeftijd van het team zit.

Ondertussen gaat het de goede kant uit met mn business plan. Ik heb behoorlijk veel goede ideeen op papier staan. Als eerste target voor mezelf heb ik een berekening gemaakt wat mijn inkomen moet zijn om rond te komen en voldoende geld te hebben om te investeren in marketing. De uitkomst daarvan is mijn eerste verkoop target.
Het plan is geen rocket science en ik zal er niet mee naar de bank kunnen voor een lening, maar voor mij is het heel waardevol...het is een soort van wegenkaart.

Ik las onlangs een stukje in de krant over de (on)veiligheid van steden in Canada. Nou...moeders...je hoeft je geen zorgen te maken. Ondanks dat er afgelopen week weer zes mensen zijn neergeschoten in Toronto blijkt deze stad slechts op de 26e plaats van meeste gevaarlijke steden in Canada te staan!! Ik slaap weer wat rustiger vannacht. Voor de mensen die naar het prachtige westen van Canada willen emigreren heb ik hier de top 10 meest gevaarlijke steden in Canada:
1. Regina
2. Saskatoon
3. Winnipeg
4. Prince George
5. Edmonton
6. New Westminster
7. Chilliwack
8. Victoria
9. Vancouver
10. Halifax

Negen van de 10 zijn in het ruige, wilde westen. Think again! ;)

Ik zal nog wat meer reclame maken voor mijn eigen, prachtige provincie....met de top 5 meest veilige steden in Canada:
Caledon, Ont
Maskoutains, Que.
Nottawasaga, Ont
Halton Region, Ont
York Region, Ont

De leukste voor mij is York Region....daar woon ik erg dichtbij. Ik moet zeggen...ik heb me hier nog nooit onveilig gevoeld. Ik ben wel eens 's avonds in andere gedeeltes van de stad geweest waar ik me niet zo lekker voelde, maar mijn buurt is ok. Volgens de politie is het zo, als je geen drugs gebruikt en niet in een gang zit dan is het zeer onwaarschijnlijk dat je neergeschoten wordt. Dat is toch een geruststellend gevoel! :)

Ik heb weer een filmpje op de site gezet. Bovenaan kan je klikken op een filmpje wat ik laatst bij Lake Ontario heb gemaakt. Toevallig steeg er ook net een vliegtuig op van Toronto City Airport...wat voor de stad in het water ligt.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Haha!
Zo kan ik het ook!
Er wonen veel minder mensen in het Oosten van Canada, want wie wil daar nou wonen ;)
Je moet dus onder andere héél goed kunnen speuren en schieten om iemand te vinden en te raken :)

Yet

Ivar zei

Haha....tja...ik heb het niet verzonnen. Het is een officieel onderzoek. :)
Maar ach...dat mooie landschap is wel een beetje risico waard.

Anoniem zei

Als we er ein-de-lijk zitten, kom je maar eens een keer een bakkie doen hoor, Ivar!
;)

Yet
p.s. van Piet mag het ook.