9.11.07

Ski piste

Woensdag was mn eerste werkdag bij makelaars Leslie, Joe en assistent David. Ik ben er van 9 tot half 2 geweest. David had een lijstje met dingen die ik kon doen. Puur administratie...mensen bellen...vliegtickets zoeken..etc, het werk aan hun database was niet meer nodig. Was best leuk, David is goed te pruimen....de anderen waren er niet. Nu is het de vraag hoe het verder gaat verlopen. David zei dat hun mening wat betreft de problemen mbt mn studie wel veranderd was. Dat is een goede zaak. Ik moet David volgende week tijdens mn studie een keer bellen om aan te geven hoe het gaat. Als het me goed afgaat dan wil hij me volgende week zaterdag weer hebben.

Vandaag ben ik met het openbaar vervoer naar York University gegaan. Daar worden de lessen gegeven. Het leek me een goed idee om van te voren eens te kijken waar ik naar toe moet en hoe lang het duurt. Dat ging soepel. Eerst een stuk met de metro en dan de bus. Kost wel een uur, terwijl het in Toronto is en ik niet eens de hele stad door moet. Dat is natuurlijk het nadeel van zo'n grote stad.....2,5 miljoen inwoners...die gebruiken ook een behoorlijke oppervlakte! Wil je ergens naar toe dan moet je er ruim de tijd voor nemen.

Er is hier op het moment veel discussie en nieuws over de stand van de Can dollar tov de US dollar. De Can $ breekt alle records op het moment en is meer waard dan de US $. Dat geeft interessante discussies over waarom winkeliers hun prijzen nog niet hebben verlaagd (import voornamelijk uit US). Winkeliers zeggen natuurlijk dat de producten die nu en met de kerst in de winkels liggen al ingekocht zijn voordat de CAN$ zo veel waard was. Dus...prijzen niet omlaag. Doet me denken aan de introductie van de euro en al het gezeur over prijzen. Wat doen mensen hier vervolgens....die gaan een dagtripje over de grens maken met hun grote auto en proppen die helemaal vol met spullen. Halen ze toch hun voordeel!
Sommige bedrijven maken er wel gebruik van. Zo zag ik vandaag een autodealer adverteren met "Now US prices!"...slimme zet.

Het weer begint de koude kant op te gaan. Ik heb de eerste keer sneeuw gehad in Canada....maar was natte sneeuw dus dat telt niet! :) Vandaag voor de tweede keer regen gevoelt...da's geen slecht gemiddelde voor vier maanden.
Ik heb van de week even staan praten met de concierge van mn gebouw, over het weer. Hij raadde me aan om alvast wat winterkleding te kopen. Goede handschoenen, sjaal, muts en een dikkere jas dan ik nu heb. Ik vroeg aan hem hoe mensen hun gezicht bedekken bij -10. Hij zei dat sommigen een ski mask op doen....ski brillen....etc. Haha, dat wordt lachen hier op straat. Een ski piste voor auto's en wandelaars! Hij zei ook dat mensen zich niet meer zo veel interesseren in hoe ze er uit zien als het echt koud wordt....ze willen gewoon warm zijn.

Dit weekend niet veel plannen. Vanavond squash, morgenavond ga ik iets met vriend Mark doen...waarschijnlijk pool of zo. Maandag gaat de studie weer beginnen. Ik ben een beetje gespannen, het schijnt nogal pittig te zijn. Ik zit nu in een heel ander ritme...dat vergt weer de nodige aanpassing. Maar...het doel blijft staan en ik blijf op de weg naar dit doel lopen.

Geen opmerkingen: