21.7.08

Vlees en drank

Was een leuk weekend, vooral de zaterdag.
Ben naar vriend Chris (uit UK) gegaan in Kitchener....stadje op anderhalf uur van Toronto. Het was ons eens eerder opgevallen dat ze in een lokaal poolcentrum in het weekend toernooien organiseren.
Dus....dit weekend afgesproken om overdag aan dat toernooi mee te doen en 's avonds naar een feest in de stad te gaan "Ribsfest".
Toernooi was leuk....niet heel erg druk maar wel leuke mensen. Vooral oude mannen....die erg goed konden poolen. Leuk poolcentrum ook....blues muziek...goede tafels...zelfs snooker tafels die je hier weinig ziet.
De opzet van het toernooi was double knock out. Je mag 1 keer verliezen, je gaat dan naar de verliezerskant van het schema.....als je dan alles aan die kant wint dan kom je uit tegen de persoon die de winnaarskant van het schema gewonnen heeft. Dat is de finale.....waarin de persoon van de verliezerskant in de finale 2 keer moet winnen in tegenstelling tot de andere persoon...die hoeft maar 1 keer te winnen om de finale te pakken.
Ik begon best aardig...was wat gespannen....maar won toch de eerste 2 ronden. Vervolgens moest ik tegen iemand die ik al had zien spelen en erg goed vond. Ik speelde mn slechtste partij en verloor 3-0 (alle partijen waren best of 5). Na die partij zei Chris tegen me:"zelfs ik had deze van je kunnen winnen". Gggggrrrrrr!
Ik ging daarmee naar de verliezerskant van het schema.
Aangezien ik daar alles won mocht ik de finale gaan spelen tegen.......jawel...dezelfde meneer waar ik eerder van verloor.
Voordat we begonnen zei Chris:"hey mate.....rum and coke?" Die sloeg ik niet af.....en dat hielp. Ik werd erg ontspannen...."whatever!"
Dat was nodig ook...want ik moest 2 keer van die vent winnen. Mission impossible...althans zo leek het voordat het rum and coke tijdperk was aangebroken.
Om een al lang verhaal iets korter te maken.....ik speelde stukken beter en stuurde de beste man met twee keer 3-0 naar huis. Jippie...toernooitje gewonnen. 65 Dollar rijker...dat betaalde mooi voor de benzine naar Kitchener :)

Daarna naar ribfest. Was in een park, met aan de ene kant tentjes waar je bbq ribs en kip kon kopen en aan de andere kant tentjes van lokale bierbrouwerijen. Was erg gezellig....er was ook nog een live blues band.
Veel bier hebben we niet gedronken....ik drink uberhaupt geen bier....maar we hadden van te voren 4 halve liter flesjes cola gemixt met rum en whiskey. Die hebben we lekker op zitten te drinken met zn 3en....en zijn we aan bier niet meer toegekomen.

Was leuk. De mensen daar zijn ook erg anders dan in Toronto. Net als in NL, verschil tussen grote en kleine stad. Ook minder mix van natinaliteiten dan hier. Het is leuk om die verschillen te zien.

Zondag weer terug naar huis, ik had een open huis in de planning staan helaas.
Dat viel enorm tegen....het ging erg hard regenen en dan kan je het qua opkomst wel vergeten. Ik was daar voor Jan.

Nu weer een nieuwe week....ben hard aan het studeren....wil er eens vanaf zijn. Uiterlijk nog twee weken en dan ben ik er klaar mee.

Weer blijft goed...tussen de 25 en 35 graden.

1 opmerking:

Anoniem zei

The Champ!
Met drank achter je kiezen en dan nóg winnen...dat is dubbel knap :D
Kijk maar uit...straks wordt je zo goed dat niemand meer tegen je durft te spelen.
"Whirlwind Ivar!"

En als dat een voorproefje is hoe je je gaat ontwikkelen in Real Estate kunnen ze hun borst helemaal wel nat maken daar in Toronto.
Go, Ivar, go!