21.1.08

Zamboni

Bbbbbrrrrrr...het is koud. Hoe koud is koud? -12, voelt als -23 graden. Nou heb ik al eens lagere temperaturen meegemaakt maar toen waaide het niet zo. Nu waait het en dat maakt het echt koud. Voordeel is dat de zon lekker schijnt, het ziet er dus wel prachtig uit. Met mijn Canadese jas en dikke trui is mn bovenlichaam warm, maar mn benen en vooral mn gezicht vallen bijna van mn lichaam af. Stiekem zit ik te denken aan een bivakmuts. Ik weet alleen niet of ik me dan in kan houden wanneer ik langs een bank loop.

Weekend was wel leuk...ben uit geweest op donderdag en vrijdag, naar de film op zaterdag. Charlie Wilson's war, erg leuke film. Vandaag een rustige dag. Ben wel even downtown gegaan om in het winkelcentrum rond te lopen....verder is het gewoon te koud om iets te doen.

Qua banenjacht heb ik mn cv inmiddels bij vier uitzendbureaus liggen en ga ik er morgen even achteraan bellen. Verder ga ik met neef John contact zoeken. Hij heeft een tijdje geleden aangegeven dat ik misschien bij een bekende van hem in een kas kan werken. Geen leuk werk, maar wel prima loon.

Morgenochtend weer naar de wonderdokter, ben benieuwd of hij me wil helpen. Daarna werken en hopen dat ze me voor meer dagen nodig hebben dan de maandag en dinsdag. Zou wel fijn zijn.

Ben vrijdag even naar Nathan Philips Square geweest waar ze op het moment een ijsbaan hebben. In de kerstvakantie was het daar enorm druk. Echt alle soorten mensen stonden op de schaats...blank, zwart, aziaten...alles. Super om te zien...mooi voorbeeld van een meltingpot. Afgelopen vrijdag was het natuurlijk minder druk. Ik heb toch even een filmpje gemaakt van een typische gebeurtenis. Als je heel veel fantasie hebt kan je de Friese vlaggen zien, de dweilorkesten, de hossende mensen. Tenminste...als je dezelfde mate van fantasie hebt als ik bij het zien van deze Zamboni! :) (zie bovenaan de site)

Geen opmerkingen: