14.11.08

En dat is twee

Dit zei vriend Peter gisteren:"Met nog tenminste een afgeronde deal op zak terug naar Nederland voor de kerstdagen...ik zie het voor me!"

Dus...........
Ja...weer een deal! Ik ben erg blij.
Ik ben een aantal weken bezig geweest met een koppel uit Slowakije. Erg aardige mensen, wat het een stuk leuker maakt. Ze wisten erg goed wat ze wilden....wat dicht tegen eigenwijs aanzit soms. We hadden twee weken geleden een bod uitgebracht op een huis. We waren niet de enige bieder en verloren dat. Dit keer waren we de enige bieder. Probleem was dat ze met een bod wilden beginnen wat ver onder de marktwaarde lag. Dit vond ik onverstandig omdat het de verkopers kan irriteren en dan kan je het vergeten. Maar ja...ze wilden niets anders doen dan dat. Ik kreeg zelfs geen ruimte om te onderhandelen. Dat maakte het lastig. Het enige wat ik had was flexibiliteit in de closing date en één van de condities in het contract.
Om een lang verhaal kort te maken....de verkopers waren zeer flexibel...en ik heb het voor elkaar gekregen om mijn kopers wat flexibeler te maken. Eind goed al goed, mijn kopers hebben voor een belachelijk lage prijs een prachtig huis.
Tja...er kan van alles gebeuren in deze rare markt.

De overdracht is pas halverwege februari, dus ik moet even op mn geld wachten....maar ja...zo is het maar. Aangezien het een veel hogere prijsklasse dan de vorige was is het in ieder geval een leuk bedrag. Joepie...kan ik mn rekeningen weer betalen :)
Dinsdag gewerkt tot 9, woensdag tot 10 en vanavond tot 20:30....dus ik ben moe. Morgen iets later beginnen.

1 opmerking:

Anoniem zei

Hé lekker, moet een goed gevoel zijn! Ik hoop dat nummer drie en volgend heel snel volgen.