24.11.08

Verkopen verkopen!!

Het is best een goede week geweest, erg druk.
Ik had het laatst met één van de support mensen in het team over dat ik het moeilijk vind om mensen in kantoor te krijgen voor een eerste gesprek. Hij heeft me wat tips gegeven die erg bruikbaar waren. Vervolgens heb ik deze tips direct gebruikt om 3 afspraken te maken. Dat was wel cool. De eerste was gisteren, die kwam niet opdagen. Vond ik niet zo erg aangezien ik al een voorgevoel had. De tweede was vandaag en daar had ik een goed gevoel bij. Deze mensen hadden mij van te voren informatie toegstuurd over hun financiele en persoonlijke situatie. Hier vragen we altijd om zodat je tijdens het gesprek deze gegevens kunt gebruiken om de mensen goed te helpen. Het viel me op dat er in hun financien wat uitdagingen zaten, dus heb ik één van onze contacten bij de bank uitgenodigd om bij het gesprek te zijn.

Dat ging goed, zij deed het eerste deel van het gesprek en daarna nam ik het over. Tegen de tijd dat ze naar buiten liepen had ik het idee dat ze zich erg comfortabel voelden om met mij te gaan werken. We zijn vervolgens direct naar een huis gaan kijken wat ze interessant vonden. Dat was een goede gelegenheid om te zien wat ze wel en niet leuk vinden. Na afloop gaven ze min of meer aan dat ze het zagen zitten om met mij te werken. Mooi...weer een klant er bij.

Donderdagavond was ik op huizenjacht met een klant. Ik had er een goed gevoel over. Dat bleek te kloppen, we kwamen een huisje tegen wat ze heel erg leuk vond. Cool. De volgende ochtend heb ik wat marktonderzoek gedaan om de marktwaarde te bepalen. Vervolgens de betreffende makelaar gebeld....da's altijd lachen. Ik stel dan een zooi vragen waar hij eigenlijk geen antwoord op moet geven.....alleen doen ze dat bijna altijd wel. Aan het einde van het gesprek wist ik precies hoe lang de verkoper nodig had om te verhuizen (kon binnen 2 weken = de verkoper wil er extreem graag van af), wist ik dat de verkoper al een andere woning gekocht had (verkopen verkopen!!) en bovendien gaf de makelaar me een richtbedrag wat wel zou kunnen werken. Dat bedrag lag ver onder de vraagprijs. Tja...."bedankt en je hoort nog van me". Haha...ik moest wel lachen. Mijn klant was erg blij met dit nieuws, maar wilde er toch het weekend over nadenken. Ik denk dat ze wat zenuwachtig is, ik hoop dat ze deze kans pakt.

Vrijdagavond heb ik een koppel ontmoet die vrienden zijn van de dame hierboven. Zij heeft me aanbevolen bij hun. Dus.....effe koffie drinken bij de Starbucks....aangegeven hoe ik werk, hoe het hele koopproces werkt....en toen ik naar buiten liep was ik vrijwel zeker dat ze met mij gaan werken. Morgen hoor ik daar meer over, waarschijnlijk weer een klant er bij.

Het was dus een goede week....wel weer een uurtje of 70...maar dat geeft niet als er resultaat is.

Morgen heb ik hopelijk mijn derde afspraak. Ik heb er een klein beetje twijfels bij, maar als het me lukt om hem in kantoor te krijgen dan denk ik dat hij ook snel iets zal kopen....mits ik het goede kan vinden....maar daar twijfel ik niet aan.


Dusssssssssssssss...dat is werk. Dat heeft op het moment een behoorlijke greep op mn leven. Ik besteed zoveel uur daar dat het bijna mn tweede woning is. Soms is dat wel vervelend omdat er weinig tijd is voor andere dingen. Maar ja....het is niet anders...het hoort bij t opbouwen. Sociale contacten onderhouden is daardoor wat lastig. Dat vind ik vervelend...dus neem maar even initiatief. Heb net mn vriendenclubje uitgenodigd om vrijdagavond in een pub wat te gaan eten en drinken. Mooi moment om 2008 vaarwel te zeggen....aangezien ik dit jaar niet meer zo lang in Canada ben. Mijn tripje naar NL komt snel dichterbij. Kijk ik wel naar uit. Ik zie me dagelijks in mn gedachte door de straten van Arnhem lopen. Is denk ik een goede indicatie dat ik er zin in heb.

Het weer is geweldig. Laatst hadden we -10 's nachts. Het is nu een graadje of twee onder nul...er ligt nog sneeuw en het is kraakhelder. Dit is de eerste keer dat ik in Canada auto rij in de winter. Dat zal wel lastig zijn als het echt gaat sneeuwen. Ik heb nog geen winterbanden en de financien zeggen daar ook nee tegen. Dus ik hoop dat de sneeuw nog even weg blijft. Heb gisteren rubber matten gekocht voor in de auto. In dit land kan je in de winter niet je gewone matten in de auto laten liggen. Je stapt steeds met schoenen waar sneeuw en pekel onder zit in je auto. Dat vinden gewone matten niet leuk. 30 Dollar....tjing tjing....en dat waren de goedkoopste. Maar ja...business expense.

Anyhow...ik hoop dat mn week nog beter zal zijn dan de afgelopen. Dat zou betekenen dat ik er een deal bij heb. Fingers crossed! :)

Geen opmerkingen: