10.11.08

Mond tot mond en bezoekje NL

Voorlopig blijft het geschreven verhaal bovenaan staan in de enquete, dus…dan maar weer eens wat schrijven.

Morgen is het Remembrance Day. Soort van 5 mei zeg maar. Waar bij ons de nadruk meer op de tweede wereldoorlog ligt, gaat het hier om de eerste. Er zijn erg veel Canadezen omgekomen in die oorlog. Ik denk dat ik vorig jaar mentaal afwezig was op deze dag…..ik kan me er niets van herinneren. Deze keer ga ik er wel iets van proberen mee te pakken aangezien ik het belangrijk vind. Ik ben opgegroeid in Arnhem, naast de John Frost brug waar operation Market Garden heeft plaatsgevonden. 1 van de belangrijkste momenten in de bevrijding van NL in de 2e wereldoorlog. Als kind realiseer je dat niet, maar na verloop van tijd weet je hoe dankbaar je moet zijn voor het leven wat je hebt. Het had zo anders kunnen zijn. Daar minimal 1 keer per jaar bij stilstaan vind ik logisch. Dat deed ik in NL al, nu in Canada dus ook.

Op het werk gebeuren er soms ook leuke dingen. Vrijdag bijvoorbeeld. Ik kreeg een klant naar me toe geschoven van Sally (teamleider). Ze had al een afspraak om met deze klant die avond wat huizen te gaan bekijken, maar er kwam wat tussen. Dus vroeg Sally mij of ik het wilde doen en dan mocht ik gelijk die klant aan mijn bestand toevoegen. Nou….daar zeg ik geen nee tegen. Toen Sally dit aan de klant mailde kreeg ze een antwoord van de klant dat ze mij een half uur voor de afgesproken tijd wilde ontmoeten in een coffee shop (nee, een ander soort). Ze wilde me eerst even chekken denk ik.

Zo gezegd, zo gedaan. We hebben elkaar daar ontmoet en dat was leuk. Goed gesprek, heel open en ze had een boel vragen die ik kon beantwoorden.

We zijn daarna naar de huizen gaan kijken. Het waren er 3 en bij alle drie was er wel iets mis mee. Probleem was dat ze die avond een beslissing wilde nemen. Dus ze zette zichzelf onder druk. Vervolgens heb ik aangegeven dat de kans groot is dat er bij ieder huis wat ze gaat bekijken wel iets mis is, aangezien ze in een ‘veel voor weinig’ klasse aan het kijken is, en dat ze zelf moet bepalen wat voor haar acceptabel is. Daarnaast was het pas haar eerste keer om naar huizen te gaan kijken….er is nog wel meer op de markt. Neem even de tijd!

Dat haalde de druk bij haar een beetje weg. Ik had het idee dat ze wel tevreden was, ondanks dat de woningen tegenvielen.

Vervolgens krijg ik zaterdag een e-mail van een vriendin van deze klant. Zij had me aanbevolen bij haar vriendin, die ook op zoek is naar een huis. Haha…dat is snel! Goede service kan tot goede dingen leiden. Ik heb die vriendin net gesproken en ik ga haar en haar partner woensdagavond ontmoeten voor een eerste gesprek. Ze vertelde me aan de telefoon al dat ze contact had gehad met een andere makelaar en dat dit niet goed bevallen was. Toen ik vroeg waarom, vertelde ze me ook nog precies waarom dat niet beviel. Heel erg handig voor mij. Dat was een heel ander type makelaar dan ik, dus ik denk dat het wel goed komt.

Ik heb nog een aantal andere afspraken deze week, dus het is druk.

Daarnaast heb ik nog het niet al te belangrijke nieuws dat ik een ticket geboekt heb om naar NL te komen. Even kerst vieren en wat vrienden en familie zien. Heb ik erg zin in, wil er even uit na al dit werken en frustreren.
Ben benieuwd hoe het zal zijn. Ik weet niet of mensen zich nog kunnen herinneren wat ik vorig jaar heb geschreven over mijn bezoek in NL…..maar ik kan niet wachten om uit te vinden hoe het deze keer voelt.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Hoi Ivar, Is het niet meer de 4e mei, de dodenherdenking? Er wordt niet echt over bevrijding gesproken, aangezien Canada niet bezet is geweest denk ik zo.

Keep it up!

Mathilda

Anoniem zei

Met nog tenminste een afgeronde deal op zak terug naar Nederland voor de kerstdagen...ik zie het voor me!

Den Haag is expecting you!
Peter

Ivar zei

Je hebt gelijk Mathilda. Alleen heeft Canada best een grote rol gespeeld in de bevrijding, dus dat vind ik best wat meer aandacht waard.

Peter:
Volgens mij heb jij een glazen bol. Uitleg volgt.