24.4.08

Blue(s) Jays

Afgelopen weekend was leuk. Vrijdag ben ik met Mark naar een honkbal wedstrijd van de Toronto Blue Jays geweest. Ik had van te voren wat alcohol gekocht....konden we voor de wedstrijd effe wat drinken in een parkje bij het stadion. Zo gezegd, zo gedaan. Tot de politie te fiets ons kwam vergezellen. Dus....weggooien dat half lege blikje en weglopen voordat ze bij ons waren. Gelukkig net op tijd...er waren anderen die net te laat waren en een bekeuring kregen. Wij zijn ergens anders naar toe gelopen om de rest op te drinken.

Mark met Duits biertje


Mark met biertje uit Enschede

We waren inmiddels al 20 minuten te laat voor de wedstrijd. Ik denk dan:"goh, da's best wel jammer...missen we het begin". Daar denken ze hier heel anders over. Er waren meer mensen te laat. Er stonden enorme rijen bij de kassa om een kaartje te kopen. Iedereen blij en relaxed...totaal geen stress door het missen van het eerste half uur. Op zich ook wel logisch. Zo'n wedstrijd duurt een paar uur....en is 90% van de tijd de moeite niet waard. Dus eigenlijk ga je alleen voor de sfeer....en dan maakt het niet uit of je op tijd bent.

Eenmaal binnen wilden we wat eten en drinken. Zo!!! Dat was schrikken! Een hotdog kost al gauw 5 dollar...evenals een softijsje! Wilt u een blik bier??? Tsjing tsjing...da's dan 9 dollar alstublieft. Ik had zo'n zin in een softijsje dat ik het toch maar gedaan heb. Ik vroeg die jongen achter de kassa hoe hij zich voelde bij het aan mij verkopen van een softijsje voor 5 dollar. Na wat zenuwachtig lachen zei hij:"I'm just doing my job sir". Tja....hij vond het ook zielig voor me denk ik.

KASSA!!!!!!!

De wedstrijd was natuurlijk saai. Ik bedoel....het veld staat vol met niet al te fitte mannen die het merendeel van de tijd de madeliefjes in het veld staan te tellen. Toch heeft het iets speciaals, de sfeer is goed....en het is natuurlijk allemaal best apart om dit als NL-er mee te maken.

Soms houdt alles in het stadion op. Dan is er reclame op televisie....en dat is belangrijker dan de mensen in het stadion....die moeten maar gewoon even wachten. Je kan dus beter thuis blijven. Daar kan je het allemaal beter zien en kan je jezelf tijdens de reclame nog vermaken door naar een ander kanaal te zappen.

Oh ja, de Blue Jays verloren deze wedstrijd van Detroit. Ach...dat is iedereen inmiddels wel gewend. Sport teams uit Toronto zijn rijk, maar bijna nooit succesvol.

Tot zover de Blue Jays....


Zaterdagavond had Mark een mislukte date met een Poolse dame. Ik zat lekker rustig thuis. Hij belde me om 23:30 op en zei dat hij even langs wilde komen....effe de stress van zich af praten. Dat was wel lachen....we hebben hier wat gedronken en naar muziek zitten luisteren.

Zondag ben ik wezen voetballen in een park in de stad. Was wel leuk....het weer was erg goed. We hebben al ruim een week 20+ graden hier......wie zei dat Canada zo koud is??? Door dit mooie weer is het overal gezellig druk....zo ook in dit park.

Mooie karaktervolle gitaarwinkel vlakbij het park

Afgelopen vrijdag heb ik een gesprek gehad met de manager van het makelaarskantoor waar ik werk. Even over mijn situatie gesproken. Ben nog niet zo tevreden met hoe het gaat. Was een goed gesprek en morgen ga ik dit een vervolg geven in een gesprek met Ingrid. Kijken of ik wat meer duidelijkheid kan krijgen over hoe we dit project gaan aanpakken want dat is voor mij tot nu toe onduidelijk. Die onduidelijkheid is niet goed voor mijn algehele gevoel en inspiratie. Dus...dat moet anders.

Maandag en woensdag heb ik weer een cursus gehad. Ze zijn behoorlijk interessant, je pikt toch iedere keer weer wat op.

Vandaag ben ik naar het tuincentrum geweest. De man in kwestie kon ik per telefoon niet bereiken en terugbellen daar heeft hij nog nooit van gehoord. Dus.....dan ga ik er maar weer eens langs. Moeilijk om me te negeren als ik voor je neus sta.
Het begon natuurlijk met excuses voor het niet terugbellen.....crazy busy times...en zo. Dat vond ik allemaal prima....ik was er om duidelijkheid te krijgen. Die kreeg ik niet direct (we zijn tenslotte in Canada), hij heeft al twee mensen aangenomen die ervaring hebben met het werken daar. Maandag komt daar misschien een derde bij. Als die persoon het niet doet dan kom ik eventueel in aanmerking. Ja ja...ik voel 'm al. Ik moest hem maandag maar even bellen. Hahaha...

Ik ben natuurlijk druk met het zoeken van alternatief werk....en daar zit een klein beetje schot in. Duimen maar.

Buiten dit alles ga ik waarschijnlijk aanstaande maandag Gordon Ramsay ontmoeten. Die komt naar Toronto om een boek te signeren. Hopelijk kan ik me er tussen wringen.
Daarnaast heb ik het goede nieuws gekregen dat mijn moeder half juni op bezoek komt. Daar kijk ik erg naar uit. Zal bijzonder zijn om mn nieuwe leven met haar te delen. Zo zijn er leuke dingen.....

Geen opmerkingen: