3.4.08

Squash verhaaltje

Hey mensen...het was even stil hier...sorry daarvoor.
Vorige week donderdag en vrijdag heb ik aan een squash toernooi meegedaan. Het was een toernooi met handicaps, hele goede spelers moesten meer punten scoren om te winnen dan de mindere spelers. Daarnaast was er een veiling van alle spelers. Spelers en toeschouwers konden bieden op alle aanwezige spelers. Het geld in de pot ging vervolgens naar de winnaars van het toernooi en hun 'eigenaren'. Ik werd gekocht voor 30 dollar...cheap Dutch guy dus. Mijn koper was een jongen die ik een paar weken geleden met gemak verslagen had....dus hij vond het een goede deal.
De beste speler (die op -60 moest beginnen in een set tot +15 punten) ging weg voor 150 dollar! Leek me niet logisch dat hij zou winnen, aangezien hij iedere wedstrijd 75 punten moest maken om te winnen, terwijl de minste speler in het toernooi een handicap van +13 had......die hoefde maar 2 puntjes te pakken.
Mijn handicap was +6 en stond daarmee net onder het midden. Ik begon tegen een speler met handicap -10, die was dus goed. Ik won 15-2. Na afloop maakte hij opmerkingen zoals "tja...dit puntensysteem". Ik besloot hem een Canadese reactie te geven "tja...in een normale wedstrijd zou je natuurlijk gewonnen hebben"...ondanks dat ik daar niet zo zeker van was. :)

Dat was alles voor de donderdag....heb nog een beetje zitten kletsen met wat mensen, waaronder een Schot die naar me toe kwam omdat ik mijn Ajax shirtje aan had (nr 10 Bergkamp). Was leuk, tijdje over voetbal zitten praten....Glasgow Rangers, Dick Advocaat...etc. De rest van het toernooi was op vrijdag.

Eerste wedstrijd op vrijdag was tegen een dame uit Zuid Afrika...erg leuke taal! Zij had een handicap van +10 en ik won dit op het nippertje. Toen tegen een jongetje van 10! Hij had een handicap van +12....daar maakte ik me wat zorgen over. Maar....ging ook weer goed. Na de wedstrijd zei ik tegen hem dat hij me over een paar jaar dik in zou maken....komt later zijn moeder naar me toe om me te bedanken dat ik zo aardig tegen hem was geweest. :) Ach...was niet gewoon aardig....ik denk dat het echt zo is.

Na die wedstrijd zat ik met iemand te praten en sprak ik de wens uit om tegen een echt goede speler met een hoge handicap te spelen. Nou, mijn wens kwam meer dan uit....ik moest tegen mijn voetbalvriend uit Schotland....met een handicap van -37. Ik had hem al eens zien spelen....echt mega goed. Ik zei tegen hem:"Nederland-Schotland.....NL wint bijna altijd". Er was inmiddels een behoorlijk publiek van een man of 40...die allemaal voor de underdog gingen....voor mij dus! Bij ieder punt of bijna punt wat ik pakte was iedereen aan het schreeuwen en op de glazen wand aan het slaan.

Aan het begin van de partij pakte ik een paar punten en had ik het idee dat het mogelijk was....maar toen ging hij in een hogere versnelling en was het niet meer bij te houden. Ik had het gevoel dat ik een keeper was die een penalty van Ronald Koeman moest tegenhouden.....kies maar een hoek voordat hij de bal slaat, anders ben je toch te laat. Binnen no time stond het 14-12 voor hem en was het bijna voorbij. Vervolgens scoorde ik 14-13 en 14-14. Publiek werd gek....hij serveerde niet helemaal top en ik maakte het direct af...ik won 15-14. Haha...was lachen. Mensen noemden het de beste wedstrijd van het toernooi....één jongen zei zelfs dat hij zich niet meer kom herinneren wanneer hij voor het laatste zo enthousiast was geweest bij een sportwedstrijd. Leuk om daar onderdeel van te zijn.

Helaas verloor ik vervolgens vrijwel kansloos in de halve finale...en bleef ik net buiten de geldprijzen. Na die wedstrijd heb ik me gelijk overgegeven aan de aanwezige pizza en margerita's. Ik was behoorlijk kapot.
Na het toernooi zijn we met een hele club de kroeg in gegaan. Dat was erg gezellig en ik heb er een paar nieuwe contacten aan overgehouden waar ik mee kan gaan squashen.


Op het makelaargebied is er wat beweging. Ik heb me maandag aangemeld bij een makelaarskantoor. Hetzelfde kantoor waar Ingrid voor werkt. Buiten dat ik een boel geld moet betalen kost het ook veel tijd. Zeker een maand voordat alles geregeld is. Tot die tijd kan ik dus nog niks doen als makelaar.
Wat wel leuk is, is dat dit bedrijf gratis cursussen aanbiedt waar ik aan deel kan nemen. Is erg goed voor beginnende makelaars. Het zijn één dag cursussen over verschillende onderwerpen. Daar ga ik er zo veel mogelijk van meepikken.
Op ander werk gebied heb ik of afwijzingen gekregen, of niets vernomen. Ik ga dus maar weer achter het tuincentrum aan om daar eventueel een tijdje te kunnen werken.

Ik zit niet in mn beste periode. Heb moeite om mezelf te motiveren en daar maak ik me zorgen over. Daarnaast heb ik al drie dagen koorts...zit dus al 3 dagen binnen....daar word ik niet vrolijk van.
Het weer is wel erg prettig aan het worden. Dit weekend 12 graden....lekker zonnig weer.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Ivar jongen.....
wat wil je dan nog meer van jezelf vragen?
Een 2-daags squash toernooi en nu al drie dagen koorts.....

Ik heb ook dagen dat ik niet te motiveren ben (en ik squash niet eens), iedereen heeft dat en daar kan en mag je best eens aan toe geven.
Dan kan je daarna opgeladen weer verder.

Zet 'm op! En beterschap.

Yet

Anoniem zei

Het zal de tijd van het jaar wel zijn: al die dipjes :-(
Beterschap!!!
Wel gaaf, die squash partij. Ik heb dat ooit een blauwe maandag gedaan....gaat veel te snel voor mij :-)
Gr. Jacky