25.5.08

Honest Ed's en Mexicaan (deel 2)

Ben vandaag bij Honest Ed's geweest, een hele grote bargain store. Opvallend vanwege alle knipperende lampjes aan de buitenkant en het hoge circus gehalte. Bestaat al 60 jaar en is dus echt bekend in Toronto.
Als ik zeg groot, dan bedoel ik ook groot. Het beslaat een heel huizenblok. Ik kan me niet meer herinneren wanneer ik voor het laatst verdwaalt ben in een winkel....maar vandaag was het zover. Overal trappen...naar boven...naar beneden. Overal teksten op de muur, in circus stijl met slogans en aanwijzingen. Ik werd er scheel van....maar wel heel leuk! :)
Het aanbod is nogal breed....een paar voorbeelden: ovenschalen, glaswerk, geurkaarsen, acculaders, gitaren, schoenen, olijfolie, koffers, cassettebandjes, pringles, shampoo, tandpasta, bureaulampen, ballen, spelletjes, gereedschap, brood, tafels, broeken, cola, drop....en een tandarts en emigratie service! :)
Ik heb mn ogen uitgekeken.


De buurt om deze winkel heen is ook prachtig. Het heet The Annex en het bruist van de energie. Vol met leuke eettentjes kroegen en aparte winkels. Er wonen veel studenten omdat het dicht bij de universiteit is. Ik heb erg genoten van het rondlopen. Ik zou er wel willen wonen...maar is behoorlijk duur....tenzij je in een kelder wilt wonen...en da's niet zo handig voor iemand van mijn lengte.

Toen ik aan het rondlopen was kwam ik een mexicaans restaurant tegen wat net open was. Ik weet niet of jullie mijn vorige verhaal over een mexicaan nog kunnen herinneren....dat was op z'n zachtst gezegd niet zo'n prettige ervaring.
Maar ach...gewoon proberen. Ze waren goedkoop....dus behalve mijn gezondheid had ik niet veel te verliezen.

Het interieur deed me enorm denken aan Spanje. Voor de mensen die dit niet weten, ik heb daar nogal wat tijd doorgebracht omdat mijn ex-vriendin daar vandaan kwam. Ik denk dat het restaurant nog niet zo lang geleden een dansclub voor oudere paren is geweest....met bijbehorende zwarte glimmende muren, grote spiegels, tegel plafond en...tl verlichting. Daar hadden ze wat zwarte tafels met rode banken in gezet...paar televisie schermen aan de muur en voila...een restaurant! De regaeton muziek (waar ik wat slechte herinneringen aan heb) maakte het geheel af.
Waarom nou Spanje? Vooral de tl verliching. Eigenlijk heel vreemd, het eten en de mensen zijn één en al emotie...maar de omgeving is het tegenovergestelde.

Nu lijkt het misschien alsof ik dit allemaal vreselijk vind. Niets is minder waar, behalve de muziek dan. Ik voelde me in mn element. Ik ging zelfs in het spaans bestellen......que? Hablo español muy bien!

Toen kwam het eten. Tja.....het was beter dan die vorige....maar niet veel beter. No me gusta! Viel enorm tegen. Een restaurant van Mexicanen zou je toch iets beters van mogen verwachten. Aangezien ik pijn in mn buik kreeg van de muziek ben ik er niet te lang blijven hangen. Die pijn had ik toen ik in de metro zat nog....misschien was het toch het eten.
Ondanks dat was het een mooie dag! :)

9 opmerkingen:

Anoniem zei

Je mag zeker niet klagen, wat een uitzicht en wat groen!! De blaadjes beginnen hier nu pas aan de bomen te komen en we hebben eindelijk weer eens wat regen gehad.

Anoniem zei

Waarom kom je dan niet gezellig hier in Barcelona wonen ;)

Succes verder met het zoeken naar de juiste makelaar!

Beso Anouk

Anoniem zei

hey ivar,
Leuk om je stem weer te horen en het zag er inderdaad groen uit. je hebt een leuk uitzicht zo.
Over werk heb je niets te klagen tot nu toe hopen dat het allemaal lukt. Veel succes.

Groetjes jolanda

Anoniem zei

Ja, dat zei ik ook al toen ik je filmpje zag: Groen!
Het ziet er goed uit Ivar!

En inderdaad leuk om De Stem achter de Man eens te horen.
Valt het je op dat er bijna allemaal vrouwen reageren ;)

Ivar zei

En waarom zou dat zijn Yet?? :)

Anoniem zei

Ik zou het niet weten Ivar :D

Anoniem zei

Yes, een man die reageert en je mag zeker niet klagen ;-)))

Piet

Ivar zei

Hey!!! Eindelijk een man....blijkt dat ik het niet alleen van mijn superman looks moet hebben! hahaha ;)

Anoniem zei

En niet eens zomaar een man :)