1.5.08

Moeilijke beslissingen

Ik heb een vreemde week achter de rug. Afgelopen donderdag heb ik een gesprek gehad met Ingrid om wat zaken duidelijker en gestructureerder te maken. Dat verliep alles behalve soepel. Ik ga verder niet op details in, maar na een weekendje nadenken en praten met een aantal mensen heb ik besloten niet verder te werken met Ingrid. Het is een puur zakelijke (moeilijke) beslissing en heeft hopelijk geen invloed op de band die we hebben.

Het is nu natuurlijk een rare situatie. Het pad was zo duidelijk voor me, nu is dat pad gedeeltelijk weg en moet ik een nieuwe route uitstippelen. Ben daar gisteren direct mee begonnen. Heb er voor gekozen om ook in een ander kantoor te gaan werken. Daar waar ik zat moet ik een uur voor reizen, dat vind ik het nu niet meer waard.

Dus ben ik afspraken gaan maken met managers van andere kantoren. Eerst binnen dezelfde firma. Vandaag ben ik bij 3 kantoren geweest. Het grappige is dat je eigenlijk hen aan het interviewen bent. Ze willen allemaal graag nieuwe makelaars hebben, tenzij je echt niet past, dus je moet zelf kijken wat je graag wilt en waar je het beste bij past. Was interessant, heb een redelijk beeld kunnen krijgen van de verschillen. Ik heb mezelf goed weten te presenteren met als resultaat dat ze me allemaal wel willen hebben. Maar dat vind ik niet zo verrassend. Nu ga ik afspraken maken buiten deze firma....met bijvoorbeeld Remax. Kijken hoe het daar zit.

Veel denk en doe werk. Weer.
Hoe zal ik mijn plan gaan verleggen....wat is het beste voor me....wat is een aanvaardbaar risico?! Allemaal vragen die door mn hoofd gaan. Daarnaast blijft de spanning van het niet hebben van een inkomen. Eén van de dame's die bij een interview zat zei ook dat het heel belangrijk is om financieel de zaken op orde te hebben wanneer je de makelaardij instapt. Het is een business waar je puur op commissie basis werkt. Het kan best zes maanden duren voordat je iets verkoopt. Zit je zes maanden zonder inkomen. Nog erger, je moet investeren om er iets uit te kunnen halen. Dus je bent zes maanden geld aan het uitgeven zonder inkomen. Maw, dat gaat niet. Nou wist ik dit van te voren. Ik had alleen het idee dat ik wat makkelijker aan werk kon komen en zo wat van mn reserves mee kon nemen in het begin van de nieuwe carriere. Helaas...niets is minder waar.

Hoe ik het nu ga doen weet ik nog niet. Eén ding is zeker, het vinden van werk wat ik evt naast makelaardij kan doen heeft prioriteit. Ik moet tenslotte een dak boven mn hoofd hebben. Ik denk niet dat mensen veel interesse hebben om mij als makelaar in te huren als ik de rest van de tijd met een leeg bekertje op straat sta.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Ik weet zeker dat het ineens allemaal gaat lukken. Het kan tenslotte niet de hele tijd tegenzitten.
Veel sterkte en succes!

Anoniem zei

En ze hoeven toch niet te weten dat je met een bekertje op straat staat???

Hou vol, je komt er wel!

Mathilda