18.8.07

Een maand hier

Ik ben ruim een maand hier, dat is best snel gegaan.
Ik heb het gevoel dat ik een beetje mn draai begin te vinden, alleen is dat wel erg snel....dus dat kan bijna niet. Het zal ook ineens heel anders worden op het moment dat ik een baantje vind. Dan wordt het heel zwaar omdat ik dan overdag in de klas zit en 's avonds aan het werk.

Ik ben nogal eens snel met mezelf kritiek geven over hoe en waar ik mee bezig ben. Maar als ik terug kijk dan heb ik best veel gedaan. Het is niet makkelijk om voet aan de grond te krijgen in een nieuw land en al helemaal niet in een stad als Toronto. Mensen zijn hier enorm bezig met hun carriere, materiele zaken zijn voor velen heel belangrijk. Dat is niet typisch Canadees, maar wel typisch voor een wereldstad als Toronto.

Gisteren ben ik naar de gym geweest. Ik moest met Bryan een balletje slaan zodat hij kon inschatten op wat voor niveau ik zit. Bryan is erg goed, top 100 speler in Canada. Dat was heel interessant, hij heeft een aantal zaken aangestipt waar ik hard aan zal moeten werken wil ik mn niveau omhoog krijgen. Daarna was er een training met hem en drie dames. De dames spelen al jaren en spelen dus goed. Het was zwaar. Aan het eind heb ik een paar wedstrijdjes gespeeld tegen één van de dames....ik dacht dat ik dood ging. Maar wel gewonnen. Dat resulteerde in een clubranking. Ze hebben een ranking die begint bij de inschatting van Bryan, daarna kan je mensen uitdagen die boven of onder je staan en als je vaak wint ga je omhoog in de ranking. Bryan heeft me iets boven de dame gezet waar ik tegen speelde. Technisch gezien ben ik minder dan haar, maar vanwege de voordelen van mn lengte sta ik er toch boven. Dit systeem kan je online checken, dus je kan online mensen uitdagen en een afspraak maken op de club om tegen elkaar te spelen.
Na afloop even lekker onder de douche en in het bubbelbad!

Daarna heb ik een versterker en speakers gekocht om muziek te kunnen luisteren (Yamaha). Niet erg duur, maar voorlopig goed genoeg.

Dit weekend moet ik er voor zorgen dat mn spullen van Ikea op tijd bij mn appartement komen, dinsdag ga ik verhuizen. Ik ga zo poolen, ik heb een poolcentre gevonden wat redelijk dichtbij mn appartement is en wat toernooien organiseert. Perfect voor mij, dat ga ik dus even checken. Verder heb ik op de Canadese versie van marktplaats een 2e hands tv gevonden, daar ga ik even voor bellen.
Het regelen van kabel, internet en telefoon is lastiger dan ik verwacht had. De website van het bedrijf (rogers.com) is zo rommelig dat ik het gewoon niet begrijp. Dus moet ik maar even langs één van hun winkels.

Zondag ga ik met Ingrid mee naar het open huis voor publiek. Ben benieuwd hoe dat zal zijn. Moet de studie ook weer oppakken, dat heeft een paar dagen op zn gat gelegen.

De website heeft ruim 775 unieke bezoekers gehad in een maand! Dat is geweldig! Jullie houden mij in de gaten en ik jullie! :)
Thanks, dat doet me goed!

1 opmerking:

Anoniem zei

Ik ken je niet, maar kwam toevallig op je weblog terecht. Ik wil zelf ook emigreren naar Canada en ook nog alleen, dus ik ben heel benieuwd hoe het je allemaal afgaat. Veel succes in Toronto!