1.8.07

Eerste tegenslagen

Hi

De zoektocht naar een appartement begint een beetje vervelend te worden. Gisteren heb ik de hele dag in Toronto rondgelopen, de afstand NL-Can en weer terug. En dat in 35 graden. Heeft me totaal niets opgeleverd, behalve één woning in het westen waar ik liever niet woon (te ver van 't centrum en stinkende boel). 's Avonds naar de bieb gegaan om op internet verder te zoeken, een aantal gevonden. Dus, vandaag weer op rooftocht. Maar natuurlijk...niets. Vrijwel alles is vol of te duur. Ik ben net te laat, alle studenten komen inmiddels aan en vullen de appartementen. Als ik in juni was aangekomen had ik kunnen kiezen.
Vandaag is het net zo warm als gisteren, ben gebouw in en uit geweest...ben het een beetje zat. Ga nu weer op internet zoeken en dan maar bellen, er moet toch iets zijn. Intussen lijdt de studie er onder, het kost veel tijd.

Deze foto heb ik genomen toen ik downtown was, het zou zo New York kunnen zijn.



Aso bestuurders zijn er hier overigens genoeg. Buiten de stad en op de snelweg merk ik er niet veel van en is het relaxed rijden, maar in de stad....
Richting aangeven is moeilijk en van baan wisselen wanneer dit echt niet meer kan is normaal. Maar ja, als je NL gewend bent dan valt het allemaal mee.


Groet,
Iv (met een slecht humeur)

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Hey Ivar,
Wij hebben hier twee studenten die allebei naar York University gaan. Ik zal hen eens vragen of zij misschien tips hebben voor woonruimte in TO.
Succes!!
Katalijn

Peter zei

Chief,
misschien zijn landlords ouderwets en lezen ze nog de krant ipv het internet. Heb je al eens een advertentietje in de Toronto Sun of Star overwogen?

't gaat vast snel lukken!
Peter

Anoniem zei

Hey Ivar,
Kom op hoor het lukt je vast wel om wat te vinden en inderdaad misschien bellen makkelijker dan hoef je niet de hele stad door.
Zet hem op ik spreek je weer.

Groetjes jolanda