8.8.07

Wie komt er naar mijn housewarming?

Eindelijk is het zover, ik mag mezelf een schouderklopje geven. Het appartement is gevonden en ook binnengehaald! Dat is de conclusie van het verhaal, nu het verhaal zelf...
Gisterenavond ben ik bij Reesa geweest. Ik ga vanaf donderdag bij haar in huis wonen. Zij gaat op vakantie. Het was leuk om haar te ontmoeten, ze heeft ook een leuk huis dus ik hoef me geen zorgen te maken. Na dit bezoekje ben ik naar een bepaalde buurt gereden, heb mn auto geparkeerd en ben gaan rondkijken. Het was inmiddels donker en dat is toch anders dan overdag. Ik was eerst op Davisville av, hier staan een aantal enorme torens bij elkaar, allemaal appartementen. Het was wat saai rondom die gebouwen, maar de main street (Yonge st) is heel dichtbij en daar leeft het wel. Subway is ook nog eens 2 minuten lopen...dus goed. Toen ben ik meer naar het noorden gelopen, naar Eglinton avenue. Dit is een stuk drukker, veel kroegen, winkels etc. Gezellig druk en er werd ook veel Spaans gesproken dus ik voelde me zowaar thuis. Ik heb daar lang rondgelopen, veel gebouwen van buiten bekeken en adressen opgeschreven. Vervolgens ben ik om een uur of 10 een internetcafe ingegaan en heb daar de info mbt die gebouwen opgezocht. Tegen een uur of half 12 vond ik het welletjes en ben ik naar huis gegaan.
Volgende ochtend moest ik om 11:00 downtown zijn. Ik heb daar naar een appartement gekeken in een vrij luxe gebouw. Het appartement had 1 slaapkamer en was prima....maar vrij duur. De dame die me aan het rondleiden was (soort van zeer extreem positieve heks uit Harry Potter) probeerde mij met man en macht te overtuigen van de positieve zaken...maar dat lukte niet. Ik ben direct daarna door gegaan naar het noorden. Het werk van de avond er voor worp zijn vruchten af. Heb nog eens 4 gebouwen van binnen bekeken. Bij 2 van hen voelde ik me op mijn gemak, ze waren bijna even duur. Op Davisville zat ik dichter bij de subway, was het iets goedkoper, maar vond ik het gebouw en de omgeving iets minder. Bij Eglinton vond ik de omgeving echt veel leuker en hoefde ik niet eens een co-signer te hebben om het appartement te kunnen huren. Dat is eigenlijk overal wel de regel omdat ik geen baan heb. Je moet dan iemand als soort van sponsor meenemen die het contract ook ondertekent. Dussss, het is de laatste geworden. Ik heb het zelfs voor elkaar gekregen dat ik er voor 1 sept al in kan. Ik moet mn auto de 23e inleveren. Nu mag ik de 21e al in het appartement, wat betekent dat ik 2 dagen heb om met mn auto spullen naar het app te brengen. Dit kost me niets extra. Echt ideaal.
Ik ben heel blij dat dit nu uit de weg is. Het appartement is dan wel niet precies downtown zoals in in eerste instantie wilde. Maar toen ik hier 's avonds rondliep voelde ik mij er op mn gemak. Het is er een stuk veiliger dan downtown en het is makkelijker om rust op te zoeken. Alles is er op loopafstand, 7 minuten naar de subway waarmee je binnen 10 minuten downtown bent, er is een bioscoop, grote supermarkt die 24 uur open is, alle soorten winkels die je je maar kunt bedenken inclusief mijn favoriete schoenenwinkel en HMV, een 24 uur Shoppers drugmart (soort kruidvat maar dan 500x beter), engelse pubs, amerikaanse sport bars, een poolcafe met 9 tafels, alle soorten restaurants....het is prima daar. Oh, by the way...op het dak van het gebouw is een binnenzwembad, een kleine gym en een terras om te zonnen. Vanaf hier kan je de hele stad zien. Ze hebben ook nog een media room met internet via wifi. Best handig allemaal!
Het weekend was ok. Vrijdag nog een dikke teleurstelling gehad bij een appartement wat ik wilde huren. De dame aldaar kwam op het laatste moment aan met de eis dat ik 6 maanden vooruit moest betalen omdat ik nieuw in het land ben. Ja, doei!
Daarna richting cottage. Dat was wel gezellig en vooral rustig. Zaterdagavond kwamen er wat mensen uit de buurt en hebben we zitten kaarten en drinken. Was leuk.
Het weer was wederom prachtig, graadje of 30 dus ik heb zelfs even in het water van het meer gezeten. Best leuk zo'n cottage.
Wat wel heel vreemd is, is dat dit een lang weekend was en er dan 1 miljoen mensen uit Toronto richting het noorden gaan. Dan kan het gebeuren dat je op een achterafweg in the middle of nowhere om half acht 's avonds in de file staat! Maar gelukkig bestaat er Tomtom om dit soort dingetjes op te lossen.
Een paar foto's:




Met deze foto's kan ik geld verdienen denk ik! Een zonsondergang bij de cottage.



Wat mooier weer in de middag.




De cottage van de voor en achterkant.


De hond, geweldig beest!


Een moment van nostalgie. Een echte Roadblaster, gewoon in de garage! Dit is uit het Commodore 64 tijdperk.


Klein beetje kleur gekregen door de zon.

Tot snel!

5 opmerkingen:

Peter zei

Gefeliciteerd Chief met het vinden van een appartement!! Klinkt als een perfecte locatie...beregoed!!
Lees je blog met veel interesse, keep it up!

'Positive things happen to positive people'
Peter

Anoniem zei

hoi Ivar,

Gefeliciteerd met je woning eindelijk is het je toch gelukt. Super man. En ook lekker dat het allemaal zo snel kan. Bedankt voor je mail. Zie je nou wel dat het allemaal goed komt en het klinkt allemaal gezellig.

Groetjes jolanda

Anoniem zei

super bericht. Probeerde je te bellen eerst bij Marlo, daarna mobiel Canada maar je was niet te bereiken. Ik ben echt superblij voor je. We horen wel weer van elkaar, liefs je mam

Anoniem zei

Hoi Ivar, ik lees geregeld je Blog zodat ik met je moeder mee kan praten ;-) Nee hoor, het is erg leuk om je avonturen te lezen. Je ma was maandag weer eens de container aan het opruimen, en ik heb nog wat glazen (van jou) gekregen, bedankt ! Fijn dat je een eigen plekje hebt gevonden. Een hele geruststelling. Groetjes Buuv Kim

Anoniem zei

Hey mop..is het toch gelukt! Gefeliciteerd met je nieuwe casa...
-This is the real beginning-
Geniet van alles ennuh die housewarming klinkt wel erg leuk..hehe
Kus Marro.