27.8.07

Living on the edge

Fietsen is iets wat ik graag doe. Nu ik geen auto meer heb is het helemaal handig. Ik heb wel een maandkaart voor de metro gekocht voor het gemak en de lange afstanden.
Fietsen is hier wel even anders dan in NL. De infrastructuur in NL is superieur, er schijnen bij Lake Ontario wel wat fietspaden te zijn maar het zijn er niet veel. Je moet dus vrijwel altijd de weg delen met auto's. Dat is natuurlijk al iets gevaarlijker, maar daarnaast zijn automobilisten hier niet zo oplettend wat betreft fietsers. Je moet dus veel meer op je hoede zijn en extreem goed om je heen kijken, anders heb je een probleem. Fietsers hebben hier niet voor niets bijna allemaal een helm op. (ik niet, vind ik heel irritant) Ik heb altijd al willen leven volgens het "living on the edge" principe. Daar hoef je hier niet veel voor te doen, gewoon op een fiets stappen!
Op de echt drukke wegen ga ik soms gewoon op het voetpad fietsen, het valt me op dat voetgangers hier eigenlijk geen bezwaar tegen maken. Wat ik daarnaast probeer te doen is op een weg gaan fietsen die parallel loopt aan een drukke weg. Dan kan je relaxed fietsen en zie je ook nog eens een andere omgeving. Fietsen is echt een ideale manier van de stad verkennen, je ziet zo veel meer dan wanneer je in de auto zit.
Mij appartement is klaar. Deze week gaat in het teken staan van studeren en werk zoeken. Zou dus wel eens een spannende week kunnen worden.
Met de keuze van mn appartement ben ik zeer blij. Ik heb van niemand last, het is een goed gebouw op een prima locatie...ik voel me hier lekker.

Ik heb gisterenavond nog een paar foto's genomen:

Balkon


Vanaf het dak, als je de foto groter maakt
dan kan je tussen de de 2 grootste gebouwen
rechts Lake Ontario zien

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Hey Ivar,

Steek je trouwens wel je hand uit als je al fietsend afslaat ;-)

Succes komende week met je studie- en werk avontuur.

Piet

Anoniem zei

hey Ivar,

doe je voorzichtig op je fiets.
Veel succes met werk zoeken en je studie.


Groetjes jolanda