30.8.07

Thank you Thing!

Eergisteren ben ik naar een pub (Firkin) in de buurt geweest. Ik had de dag daarvoor namelijk gezien dat ze een flipperkast hadden staan. Niet zo maar eentje....een Addams Family!!! Ja ja, de kast waar ik met pijn en moeite afscheid van heb genomen voordat ik naar Canada ging. A trip down memory lane! De kast is in een redelijke staat en om een lang verhaal kort te maken...ik heb op één muntje 2,5 uur zitten spelen, alle highscores staan nu op mijn naam en ben weggegaan toen er nog 8 vrije spellen opstonden...maar ja...ik was moe. Met andere woorden, ik heb het erg naar mn zin gehad. Ze vonden me in die kroeg niet heel vervelend omdat ik daar ook gegeten en gedronken heb, dus ze hebben toch wel wat aan me verdiend. Dit gaat zeker vaker gebeuren!

Ik heb voor het eerst gebruik gemaakt van de laundry room. Grote ruimte met wasmachines en drogers. Van te voren keek ik hier echt niet naar uit, leek me heel vervelend. Maar het valt erg mee, je moet er het beste van maken. Het systeem werkt met een soort creditcard. Je zet geld op die kaart en daarmee kan je de machines bedienen. Dus ik al die zooi in zo'n bovenlader gegooid, met die kaart betalen....wassen die handel. Stond er gelukkig op hoeveel minuten het ging duren. Vervolgens ben ik gaan zwemmen en toen ik daar klaar mee was kon ik mn was uit de machine gaan halen. Dat is nog eens efficient omgaan met de tijd!
Daarna in de droger en klaar is Clara. Het wasresultaat viel wat tegen dus ik ga de volgende keer de "high efficiency" wasmachines proberen. Kost wat meer maar schijnt veel beter te wassen.


Dit is een gedeelte van de laudry room, links de zilvere high efficiency wassers


De kleine supermarkt naast de laundry room en de pin automaat


Ik heb gisteren een poging gedaan om mijn health card te krijgen. Dat is een bewijs dat je lid bent van het ziekenfonds. Ik had de volgende papieren bij me: Canadees rijbewijs, NL rijbewijs, Paspoort, Can permanent resident card, kopie van mijn huurcontract en mijn sofi nr. Helaas pindakaas...dat was niet voldoende. Op mijn voorlopige can rijbewijs staat nog het adres van Aurora, dat heb ik wel gelijk gewijzigd maar dat komt pas te staan op het definitieve rijbewijs. In plaats daarvan hebben ze me een brief meegegeven als toevoeging op mn rijbewijs waar het juiste adres op staat. Maarrrrr die brief had ik niet bij me. Dat was jammer. Ik had volgens de doos achter de balie niet genoeg bewijs dat ik ook daadwerkelijk op mn adres in Toronto woonde. Het huurcontract was ook niet voldoende, want dat was een kopie! Ik dacht even dat ik weer in NL was. Na een aantal keren diep ademhalen ben ik rustig naar buiten gelopen. Na het weekend ga ik nog wel een keer.

Vandaag heb ik een hele andere ervaring meegemaakt. Je kan hier hulp krijgen bij het maken van je CV en sollicitatiebrief. Er zit zo'n kantoor bij mij in de buurt dus daar ben ik met mn Engelse CV naar toe gelopen. Ik dacht dat er even naar gekeken zou worden en ik met een paar aandachtspunten naar huis kon. Niets is minder waar, die jongen ging achter een computer zitten en begon die hele cv in elkaar te zetten. Fantastisch! Er was niet genoeg tijd om het helemaal af te krijgen, dus dinsdag ga ik terug (maandag 3 sept is een vrije dag hier). Ik heb ook nog een mapje met info meegekregen over hoe je een goede brief kunt schrijven. Dit alles voor de lieve som van 0 dollar. Echt geweldig.

Vanavond ga ik een filmpje kijken, ben benieuwd hoe de bios bij mij in de buurt is.
Volgende week zaterdag ga ik naar een jazz festival in een stadje vlakbij Toronto. Ik moet waarschijnlijk een uur of 2 in de bus zitten. Maar dat is het meer dan waard want Buddy Guy speelt die avond zijn geweldige blues! Eén van mijn favoriete, nog levende, legendes van de blues.

1 opmerking:

Anoniem zei

Weer een geweldig verslag, ga zo door met het delen van je belevenissen!!!!!!!!