4.9.07

Chinatown

Zaterdag ben ik sinds lange tijd downtown geweest. Ik heb nu mn pasje voor de metro dus kan gaan zo vaak ik wil. Ik ben naar Chinatown op Spadina geweest, naar Queen street West en Kensington. Chinatown is behoorlijk druk op zaterdag. Het is niet zo massaal als in New York, maar er zijn wel overeenkomsten. Eén hele duidelijke is de hoeveelheid voedsel. Je kan alles krijgen in grote hoeveelheden. Vlees, vis, groenten en allerlei exotische dingen waar ik geen idee van heb wat het is. Dvd's is ook een leuke handel daar. Gewoon een deken op de straat, dvd'tjes op de deken en verkopen maar. Films die net in de bioscoop draaien...alles. De borden op straat zijn in de hele stad in 2 talen, Frans en Engels...de 2 officiele talen in Canada. Het is anders in Chinatown, daar zijn de bordjes in Engels en Chinees. Soort van omgekeerde integratie!

Chinatown

Na Chinatown ben ik naar Kensington gegaan. Dit is een wijk naast Chinatown. Het is enorm artistiek en alternatief, vol met leuke mensen en aparte winkeltjes. Ook hier veel eten en heel veel nationaliteiten. Grieken met een enorme vishandel, Afrikanen, Italianen, Mexicanen en......Belgen:


Dit eettentje trok mijn aandacht, moest wel iets met NL te maken hebben. Eenmaal binnen stond daar een zeer enthousiaste dame die duidelijk niet NL was. Maarrrr ze kon wel tot tien tellen in het Nederlands, vertelde ze me vol trots. Ik heb een tijdje gezellig met haar zitten praten. Bleek dat de eigenaar een Belg was die kok in één of ander restaurant downtown is. Dit is z'n eigen zaakje waar hij Belgische wafels verkoopt! Tja..... Ik ben geen fan van wafels maar was zeker niet te beroerd om er één te proberen. Ook deze vond ik niet lekker, dus dat is al niet anders. Verder had ze ook nog pressed sandwiches met verschillende topppings. Daar heb ik er één van genomen en die was wel lekker. Intussen was de Aziatische dame het volgende aan het doen:


Ze vond eigenlijk dat ik dit ook maar eens moest leren...wederom was ik niet de beroerdste. Maar ja...na een paar pogingen vond ik het wel voldoende. Ik heb afscheid genomen, het was een aparte en leuke ervaring. Vervolgens ben ik naar een gitaarwinkel gegaan waar ze veel 2e hands gitaren hebben, hele leuke winkel.


Beetje verder rondgelopen in Kensington, ik vind het één van de meest geweldige plaatsen in de stad. Paar foto's:

Een klein café


Veel fruitzaakjes

Toen ben ik naar Queen street west gegaan. Een straat waar ook veel aparte winkels en mensen te vinden zijn. Ook daar naar een gitaarwinkel gegaan...gaaf met veel 2e hands gitaren en effecten. Ik had de streetcar (de tram) genomen om daar te komen. Maar op de terugweg ben ik gaan lopen om meer te kunnen zien. Heel veel 2e hands spullen, art deco, muziek, dj gear...etc. Wat ook heel leuk was, was een winkel vol met keukenspullen voor restaurants. Heb ik een prachtige Diner stijl suikerpot voor 3 dollar gekocht. :)

Rekken vol met keukenspullen, je kon er bijna niet lopen...enorm vol!


Oude shit uit 60's/70's, oh nee...heet dat art deco?

Ik heb vandaag uitgevonden dat ik me vergist heb in de hoeveelheid stof die ik voor mn eerste examen moet doornemen. Het blijkt drie keer zo veel te zijn. Soms is het lastig om in een land te zijn waar ze een andere taal spreken, ook al spreek ik het goed. Je begrijpt dingen eerder verkeerd dan in NL. Ik moet nu enorm aan de bak, hoop dat ik het nog haal voor de 15e.

1 opmerking:

Anoniem zei

zet maar vast in je agenda voor 2008 ik wil naar Kensington en Queenstreet, je mam