26.7.07

Donderdagochtend worries

Werd vandaag met een vreemd gevoel wakker. Ik had het gevoel dat ik op vakantie was en binnenkort weer terug naar huis zou gaan. Geen leuk gevoel. Het drukt me met de neus op de feiten, het is erg lastig. Heb moeite om te focussen op datgene wat me hier te doen staat, nogal wat kronkels in mijn hoofd die me veel te veel bezighouden. Ik hoop dat ze niet nog zwaarder gaan wegen dan dat ze nu al doen. Gisterenavond een lange wandeling door de buurt van Marlo gemaakt om een poging te doen wat demonen uit mn hoofd te krijgen, was niet erg succesvol. Wat me wel gelijk opviel is dat er per straat ongeveer 5 mobiele basketbalringen staan. Staan gewoon werkloos aan het einde van de oprit van de huizen. Het lijkt er sterk op dat mensen die vooral voor de heb en de show hebben.
Wat positieve dingen.....
Ik vroeg gisteren aan een dame van de bieb of ze wist in welke winkel ik een canadees kabeltje voor mijn laptop kon kopen. Niet echt een vraag die je aan een biebdame stelt, maar hier gaat het anders dan in NL. In NL zou het antwoord waarschijnlijk "ik heb geen idee, ga eens naar de kijkshop" zijn, hier is het antwoord "I think they will have it in Best Buy, but let me give them a call". Onmiddelijk wordt de gouden gids er bij gepakt en worden er meerdere winkels gebelt. Jaja, zo kan het dus ook...ik schaamde me zelfs een beetje. Er stonden meerdere mensen te wachten om ook door deze mevr geholpen te worden, maar die liet ze lekker wachten.
Uitendelijk ben ik naar The Source gegaan, dit is een soort Dixons. Daar hadden ze mn kabeltje en raakte ik aan de praat met een medewerkster. Was wel een leuk gesprek, ze kwam uit Iran....dat is het typische van Canada...bijna iedereen is immigrant dus je hebt altijd iets om over te praten. Haar manager stond naast haar en hoorde dat ik binnenkort een baantje nodig heb, dus ze gaf een dat ik wel bij haar kon solliciteren omdat ze iemand zocht. Best leuk natuurlijk maar het heeft niet zo veel zin omdat ik een baantje downtown moet hebben en niet in Aurora. Ik ga er wel nog een keer langs om te praten, deze winkel hebben ze ook downtown dus wie weet.
Mijn dozen met spullen komen volgende week aan. Die moet ik ergens opslaan. Heb ik even met Ingrid over gesproken en die heeft een kennis met wat ruimte. Waarschijnlijk kan ik mn spullen daar tijdelijk opslaan. Super!
Voor vandaag heb ik 2 afspraken om een appartement te bezichtigen. Bij beide ben ik al eens een keer geweest maar wil het nog een keer zien. Ze zijn behoorlijk prijzig maar wel downtown, the place to be.

Dit is de bieb van Aurora. Ik heb voor mezelf de regel gesteld dat ik hier iedere dag tussen 9:30 en 10:00 ben om te gaan werken.

Geen opmerkingen: