24.7.07

Drive!

Een begrip in Canada, drive through!
In Nederland heb je de Mc drive en dan houdt het wel op. Hier hebben ze overal wel een drive.
Natuurlijk hebben alle fastfoodachtige zaakjes een drive, maar bijvoorbeeld ook bij de videotheek. Kom je films terugbrengen dan hoef je de auto niet uit, heel handig.
Wil je geld pinnen maar heb je echt geen zin om het portier van je auto open te maken, dan ga je even door de drive bij de bank! Zeer praktisch volk die Canadezen!
Bij fastfood heb ik al gemerkt dat het vaak sneller gaat om het restaurant in te gaan dan met je auto door de drive. Daar kan echt een enorme file staan. Mensen zijn dus bereid om langer te wachten, als ze maar hun auto niet uit hoeven. Nu lijkt dat alleen luiheid, maar dit heeft natuurlijk ook met het weer te maken. Als nuchtere Nederlander zeg ik toch....luiheid.

Heb vandaag mijn Avis Dodge teruggebracht, dat ding was echt te duur. Heb nu bij Rent a Wreck een 2e hands Mitsubishi Lancer gehuurd. Rijdt prima en is echt stukken goedkoper. Kost nog steeds een boel geld, voor een maandje autohuur kan ik ook een appartement huren. Daar ben ik dan ook mee bezig, ik hoop morgen wat te kunnen gaan bezichtigen.
Vandaag heb ik een afspraak met neef John, ben benieuwd hoe het daar mee gaat.
Ik begin langzamerhand steeds meer tijd alleen door te brengen. Dat is best lastig, het gevoel van eenzaamheid slaat zo nu en dan toe. Daar zal ik hard tegen moeten gaan vechten.
Ik heb sinds vandaag een pasje voor de bieb. Marlo heeft mij haar pasje gegeven. Het blijkt dat ze hier wireless hebben, YEAH!!! Nu kan ik gewoon mn laptop meenemen en hier de hele dag studeren/internetten!
Dat is wel even een opsteker.
Volgende post....met foto's zal vanaf mn laptop zijn! :)

Geen opmerkingen: