15.7.07

Nog 2 dagen....

Voelt erg vreemd die laatste dagen. Het begint behoorlijk confronterend te worden.
Gisteren voor de laatste maal met mijn drinkbroeders een avondje uit geweest. Het weer was speciaal voor mij goed(ja, dat hebben jullie allemaal aan mij te danken!), dus de terrassen (die hebben ze nauwelijks in Toronto) zaten lekker vol. Was gezellig, moest alleen op het eind van de avond al afscheid nemen van één van de broeders. Dat was een moeilijk moment en er kwam toch eventjes een gevoel van eenzaamheid in mijn lichaam. Heel vreemd en vervelend gevoel. Het is moeilijk om me voor te stellen hoe het zal voelen als ik daar ben. Maar dit zijn momenten waarop ik even een voorproefje krijg. Het is een waarschuwing, ik mag er niet te licht over denken...het wordt een hele klus.
Heb van de week een gedeelte van mijn oude bankpapieren en dergelijke verbrand. De piromaan in mij stond weer op, gelijk maar even een vuurtje gebouwd waar ik samen met ma en een buurman lekker iets bij heb zitten drinken. Daarnaast nog een lange wandeling gemaakt met ma door de polder....was fijn om die mooie omgeving nog een keer te zien. Deed me weer erg denken aan vroeger toen ik samen met Lars daar menig middag heb doorgebracht.
Ik merk nu dat de tijd eigenlijk te kort is. Wil nog veel dingen doen en mensen zien, maar dat gaat niet meer lukken. Over twee dagen zit ik in Toronto. Dan begint de grootste uitdaging van mijn leven.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Hoi Ivar,
Ja dat pyromaantje kennen we nog wel. Ik heb het zinnetje nog vaak gebruikt. " Ik denk dat ik een fikkie ruik" kwam regelmatig voorbij toen wij ook nog in de polder woonden.
'This is your last day in Holland' en ik wil je een hele goede reis wensen en heel veel succes in Toronto. Als ik je verhaal zo lees heb je wel een beetje buikpijn maar dat gaat wel over als je eenmaal onderweg bent. Afscheid nemen blijft het moeilijkst, vooral van diegenen die je erg na staan. Sterkte daarmee en ook veel sterkte voor de achterblijvers vooral Reny, Lars, Jacomijn en Marin. GOEIE REIS EN VEEL PLEZIER!!
Groetjes, Liesbeth, Arthur ,Lindy en Falko.

Anoniem zei

Hello Ivar,
Met beide voeten in Toronto!
Afscheid genomen in nederland en dat valt niet mee, ik kan me er iets bij voorstellen. Maar je wordt al wegwijs gemaakt in je stad en ik hoorde van Reny dat je ook een weekend "cottage" gaat beleven. Wij zijn aan het Lac Simon geweest en daar kwam Ingrid met een hele wagen vol vrienden ook hun weekend doorbrengen. Dat was super gezellig,ben benieuwd hoe jij dit beleeft. Vuurtje stoken kan daar ook hoor!
Doe Ingrid en Nathalie de groetjes van ons en wij wensen je veel plezier en suc6 toe.
groetjes Cora Hans Milou Pjotr